Blocs

CEREALS I LLEGUMS

QUÈ SON I COM S'ELABOREN

Són llegums: els cigrons, els pèsols, la soja, les mongetes (del ganxet, pintes, vermelles,..) els azukis, les llenties (pardina, eston, castellana, verda, vermella..) i les faves i altres. Moltes varietats que ens permeten preparar plats molt gustosos i diferents.

També hi ha cereals saludables i nutritius: quinoa, mill, arròs.... i també derivats com farina de blat, espelta o kamut. La pasta, el couscous i el pa.

 

QUE ENS APORTEN?

Les llegums són aliments rics en proteïna i han de ser productes habituals en la nostra dieta.

EL SEITAN

QUÈ ÉS I COM S'ELABORA?

 El seitan, producte originari de l' Extrem Orient, és el gluten del blat (on es troben pràcticament la totalitat de les seves proteïnes) bullit durant hora i mitja amb salsa de soja, alga Kombu i gingebre, la qual cosa suposa un enriquiment en sals minerals i una aportació de lisina, aminoàcid essencial del que són una mica deficitaris els cereals.

 

 QUÈ ENS APORTA?

"La vida és un conte"

El món dels contes és el centre d'interès que hem escollit pel Casal d'Estiu d'enguany. Durant les cinc setmanes que durarà el casal anirem desgranant diversos aspectes que hi són relacionats i, des de conèixer diferents contes i descobrir els seus protagonistes fins a crear el nostre propi conte i dapatar-ne a la vida real. Tot d'acord a l'edat dels diferents grups i nens i nens que participen al Casal.

Un dia de P-3 al Sobirans

Ja comencem a funcionar!!!!

Després d'uns dies d'adaptació, els petits del menjador ja anem agafant el ritme.

Els recollim a les aules, passem llista, fem pipis, rentem mans i ens posem les bates, i tots al menjador a dinar, nyam-nyam, que bé que mengem, ho tastem tot i deunidó, tot els agrada!!!!

En acabat, ens traiem les bates, tornem a fer files, passem pel lavabo i anem a fer la migdiada!!!!

Pàgines